Digital Marketing

Storytelling στο Digital Marketing

Αφήγηση ιστοριών στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Ο στόχος της ιστορίας σας είναι να τους κάνετε να ενδιαφερθούν!

Στην ψηφιακή εποχή, όπου τα χρονικά διαστήματα προσοχής συρρικνώνονται και ο ανταγωνισμός είναι έντονος, το να διατηρείτε την προσοχή του κοινού σας έχει γίνει όλο και πιο δύσκολο. Εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι η δύναμη της αφήγησης. Η αφήγηση ιστοριών στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μια τέχνη που επιτρέπει στα brand να δημιουργούν αφηγήσεις που εμπλέκουν το κοινό τους και προκαλούν συναισθήματα.

Πείτε μια ωραία ιστορία και κανείς δεν θα νοιαστεί ότι είναι διαφήμιση!

Στοιχεία μιας ωραίας αφήγησης:

Η διαμόρφωση μιας αφήγησης περιλαμβάνει διάφορα βασικά στοιχεία που καθιστούν την ιστορία ελκυστική, αξιομνημόνευτη και σε κάποιες περιπτώσεις να προκαλεί συναίσθημα ταύτισης. Ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να συμβάλει ώστε μια ιστορία να γίνει πιο ενδιαφέρουσα είναι η δημιουργία χαρακτήρων ή αλλιώς μιας personas. Μια ισχυρή αφήγηση συχνά περιστρέφεται γύρω από αναπτυγμένους χαρακτήρες που αντιπροσωπεύουν τις αξίες του brand. Το κλειδί όμως μιας αφήγησης είναι να δημιουργήσετε μια εμπειρία. Θα μπορούσε να είναι μια συγκινητική, διασκεδαστική παρακινητική ιστορία ή απλά μια ιστορία που αναφέρεται σε ένα πρόβλημα καθημερινό αντίστοιχο των υπηρεσιών ή προϊόντων που προσφέρετε.

Η αφήγηση ιστοριών στο ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να κερδίσει την προσοχή των ανθρώπων και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του Brand

Σκεφτείτε ένα απλό παράδειγμα με έναν λογιστή που θέλει να ‘πουλήσει’ τις υπηρεσίες του. Τι μπορεί να κάνει λοιπόν χρησιμοποιώντας την τεχνική του storytelling; Παρουσιάζει το πρόβλημα, που θα μπορούσε να είναι πραγματική ιστορία από έναν πελάτη του και στην πορεία παρουσιάζει την λύση του προβλήματος που σχετίζεται με τις υπηρεσίες του. Η ανάπτυξη της ιστορίας μπορεί να βασιστεί σε μια persona και είναι σημαντικό να έχετε μια σαφή αρχή, μέση και τέλος. Αφηγηθείτε μια ιστορία που θα προσελκύσει το κοινό σας και θα συνδεθεί συναισθηματικά μαζί του. Πριν το καταλάβετε, θα την μοιράζονται στο δίκτυό τους.

Όμως! Φροντίστε πρώτα τη διαδικτυακή παρουσία σας. Θα πρέπει να υπάρχει μια ολοκληρωμένη παρουσία στα social media, και μέσω της ιστοσελίδας σας, καθώς είναι πολύ σημαντικό οι πελάτες σας και οι εν δυνάμει πελάτες σας, να μπορούν να έρθουν σε επαφή με την επιχείρηση, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή η εικόνα θα πρέπει να συνάδει με τις ιστορίες που θέλετε να αφηγηθείτε.

Αξιοποίηση της αφήγησης σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες!

Τα social media αποτελούν τον ιδανικό χώρο για σύντομες ιστορίες. Αφηγήσεις που μπορούν να αφορούν την δημιουργία-έναρξη του brand, την εξέλιξη του, τις δυσκολίες που υπήρξαν. Όπως επίσης η παρουσίαση εμπειριών από υπάρχοντες πελάτες. Αυτό αποτελεί ένα πολύ δυνατό χαρακτηριστικό καθώς φαίνεται να έχει μεγάλη επιρροή η γνώμη καταναλωτών που είχαν εμπειρία με το ίδιο το brand! Στο Tik Tok παρατηρούμε μεγάλη άνθιση του storytelling που μπορεί να αφορά τόσο το οργανικό περιεχόμενο όσο και τις διαφημίσεις. Και βέβαια αυτό προέρχεται από διάφορους κλάδους δραστηριοποίησης, όπως brand με προϊόντα για παράδειγμα ρούχα και παπούτσια. Αλλά και από brand που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών όπως λογιστές, δικηγόρους, digital agencies κ.λπ.. 

Μερικές φορές η ιστορία σας δεν χρειάζεται να σχετίζεται απόλυτα με το προϊόν σας!

Το όλο θέμα είναι να την κάνετε τόσο ενδιαφέρουσα και ελκυστική ώστε οι θεατές να θέλουν να μάθουν περί τίνος πρόκειται.

Το διαφημιστικό spot της Tide είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Από τα πρώτα δευτερόλεπτα κρατάει το κοινό και υπάρχει αλληλεπίδραση. Ο θεατής θέλει να μείνει και να μάθει το brand πίσω από αυτή την διαφήμιση! Δημιουργείται λοιπόν μια εμπειρία που έχει σημασία.

 

Θέλετε να δημιουργήσετε ή να εξελίξετε και εσείς την επικοινωνιακή στρατηγική σας; Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας και μάθετε περισσότερα !