Digital Marketing

B2Β Social Media Στρατηγική – Κάνε το πετυχημένα! + Δωρεάν Social Media Πλάνο

Σε καλωσορίζουμε σε ένα ακόμα Blog όπου θα σου αποκαλύψουμε επιτυχημένες τακτικές για B2B επιχειρήσεις που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την δυναμική των Social Media! Πριν ξεκινήσουμε την στρατηγική Κατέβασε Δωρεάν την στρατηγική για την δική σου επιχείρηση!

 

B2B σημαίνει business-to-business, σε αντίθεση με το business-to-consumer ή B2C. Η στρατηγική που αναπτύσσεται σε B2C επιχειρήσεις έχεις ως στόχο να φτάσει σε καταναλωτές και να αυξηθούν οι πωλήσεις. Η πραγματικότητα για μια B2B επιχείρηση όμως είναι διαφορετική καθώς ο στόχος είναι οι ίδιες οι επιχειρήσεις. Η στρατηγική πρέπει να φτάσει σε αυτούς που παίρνουν αποφάσεις και έχουν κομβικούς ρόλους μέσα στην επιχείρηση !

Τι περιλαμβάνει μια τέτοια στρατηγική;

Το Social Media Strategy περιλαμβάνει τη χρήση πλατφορμών όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το TikTok, το Youtube κ.α. για την αποτελεσματική προσέγγιση ενός ευρύτερου κοινού. Οι καταστάσεις επιτάσσουν μια οργανωμένη παρουσία στα social media καθώς το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων πραγματοποιούν έρευνα πριν προβούν σε οποιαδήποτε μετατροπή.

Somobody is Watching You! – To Κοινό σου!

Αυτό που θα πρέπει να εξυπηρετεί η δική σου στρατηγική μάρκετινγκ είναι να έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με το δικό σου κοινό. Για παράδειγμα μια εταιρεία μπορεί να απευθύνεται σε ξενοδοχεία ενώ μια άλλη σε εμπόρους κοσμημάτων. Επικεντρώσου στην δημιουργία μιας περσόνας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού που απευθύνεσαι. Δηλαδή προσωπικότητες αγοραστών και ιδανικών πελατών. Αυτό θα σε κατευθύνει στην δημιουργία περιεχομένου και στην στόχευση!

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε B2B επιχειρήσεις το 71% των marketers απάντησε ότι το περιεχόμενο γίνεται πιο σημαντικό συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.

 

 

 

 

 

 

 

Πως θα μπορούσε να διαμορφωθεί όμως μια περσόνα;

Από απλά βασικά στοιχεία όπως δημογραφικά, ενδιαφέροντα ή και κοινωνικές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν ! Το τελευταίο μάλιστα μας ενδιαφέρει πολύ!

Το Μέσο Μετράει!

Επίλεξε τις σωστές πλατφόρμες. Δεν είναι αναγκαίο σαφώς να περιοριστείς σε μια πλατφόρμα και αντίστροφα δεν είναι αναγκαίο να έχεις παρουσία σε ΟΛΕΣ! Less is more!

Οι περισσότερες B2B επιχειρήσεις αναφέρουν ως no.1 πλατφόρμα το LinkedIn. Και πάλι δεν πρόκειται για κανόνα καθώς κάθε επιχείρηση είναι μια ξεχωριστή περίπτωση. Παράδειγμα μια βιομηχανία στρωμάτων θα μπορούσε να έχει μια οργανωμένη παρουσία στο LinkedIn αναδεικνύοντας διάφορες πτυχές της, συνεργασίες της, συμμετοχές σε εκθέσεις κλπ.

Βέβαια σημαντικό ρόλο φαίνεται να έχει και το Facebook, Instagram και αμέσως μετά Youtube και Twitter- X. Δημοσίευσε άρθρα infographics και γενικά εκπαιδευτικό περιεχόμενο που παρέχει αξία και γνώσεις. Αν έχεις παρουσία στο Instagram ή στο Tik Tok δημιούργησε βίντεο για να προσελκύσεις το κοινό σου και να εξηγήσεις σύνθετες έννοιες. Παρουσίασε επιτυχημένα έργα και ικανοποιημένους πελάτες για να ενισχύσεις την αξιοπιστία του brand σου!

Παρακάτω φαίνεται ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν από B2B επιχειρήσεις τους τελευταίους 12 μήνες του περσινού έτους, τόσο για οργανικό περιεχόμενο όσο και για διαφημίσεις.

Καλά όλα αυτά άλλα τι στόχους έχεις;

Για να πετύχει η στρατηγική σου, ή ακόμα πιο σημαντικό για να ξέρεις αν πέτυχε ή όχι είναι σημαντικό να δημιουργήσεις στόχους που θα κατευθύνουν τις προσπάθειές σου. Η στρατηγική στόχων SMART παρέχει ένα χρήσιμο πλαίσιο για τη δημιουργία θεμελιωδών στόχων και την επίτευξη των συνολικών σου στόχων. Για παράδειγμα ένας SMART στόχος είναι ο εξής: Τους επόμενους 2 μήνες να υπάρξει αύξηση 25% στους Followers στο instagram.

Τι κάνει αυτόν το στόχο λοιπόν SMART;

Έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

Specific: Είναι συγκεκριμένος! Προκειμένου να μετρήσεις και να επιτύχεις τους στόχους, είναι σημαντικό να είσαι ξεκάθαρος σχετικά με το τι ακριβώς ελπίζεις να επιτύχεις.

Measurable: Είναι Μετρήσιμος: Πρέπει να γνωρίζεις αν έχεις επιτύχει τον στόχο σου ή όχι. Η μέτρηση το καθιστά αυτό δυνατό, χρησιμοποιώντας μέτρα για να παρακολουθείς την πρόοδό σου. Για παράδειγμα πόσους νέους ακόλουθους έχεις ή τον ρυθμό αύξησης ακολούθων. Ανάλογα με τον στόχο ορίζεις και τα μέτρα που θα χρησιμοποιήσεις ώστε να μετρήσεις το αποτέλεσμα.

Achievable: Είναι Εφικτός! Όλοι οι στόχοι πρέπει να είναι εφικτοί για την επιχείρηση σου. Για παράδειγμα σύμφωνα με τα υπάρχοντα στατιστικά και τις προβλέψεις από τις διαφημίσεις η αύξηση 20% των ακολούθων μοιάζει ένα πιθανό σενάριο.

Relevant: Είναι σχετικός με τους γενικούς στόχους! Οι στόχοι θα πρέπει να συνδέονται με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς στόχους. Για παράδειγμα, αν ο στόχος είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του Brand, η αύξηση των ακολούθων είναι ένα επιθυμητό βήμα του γενικότερου στόχου!

Timely: Είναι Χρονικά οριοθετημένος (π.χ. 2 μήνες)! Οι στόχοι θα πρέπει να έχουν χρονικό όριο. Στο εγγύς μέλλον, φρόντισε να ορίσεις έναν συγκεκριμένο ρυθμό για να ελέγχεις και να διασφαλίζεις ότι παραμένεις στην πορεία σου!

Αφού έθεσες τους στόχους σου είναι ώρα για μια έρευνα!

Έρευνα ανταγωνισμού! Δεν είναι εύκολη διαδικασία και απαιτεί χρόνο! Ερεύνησε τι κάνουν οι μεγάλοι του κλάδου σου αλλά και οι μικροί!

Πόσο συχνά κάνουν post, σε ποιες πλατφόρμες έχουν παρουσία, τι διαφημίσεις τρέχουν, τι περιεχόμενο έχει περισσότερη επιτυχία! Δεν πρόκειται να αντιγράψεις ότι κάνουν όμως είναι μια κατεύθυνση για εσένα!

Tip1: Αλληλεπίδρασε στις δημοσιεύσεις σου στα σχόλια και μάλιστα προσέγγισε πολλά σχόλια με χιούμορ!

Tip2: Μην ξεχνάς ότι απευθύνεσαι σε ανθρώπους που παίρνουν αποφάσεις για επιχειρήσεις όχι σε επιχειρήσεις !

Μην ξεχάσεις να κατεβάσεις εντελώς δωρεάν το template στρατηγικής!

Αν όλα αυτά σου φαίνονται χαοτικά μην αγχώνεσαι είμαστε μόνο ένα τηλέφωνο μακριά!

Επικοινώνησε μαζί μας!

Πηγή έρευνας: πάτα εδώ