Digital Marketing

Σε ποια Social Media να κάνω διαφήμιση;

Είσαι και εσύ ένα brand που θέλει να αξιοποιήσει πλήρως την δυναμική που έχουν τα social media? Τότε μείνε μέχρι το τέλος του άρθρου για να ξεκλειδώσουμε όλες τις σημαντικές πληροφορίες των Social Media στην Ελλάδα και να βοηθήσεις το brand σου να ανθήσει! Είμαστε η Vendo Solutions και σε καλωσορίζουμε σε ένα ακόμα blog.

 

To ήξερες;

Τον Ιανουάριο του 2023 υπήρχαν 7,49 εκατομμύρια χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα. Φαντάζει ακόμα μεγαλύτερο αν σκεφτείς ότι αποτελεί το 72.3% του πληθυσμού. Αυτό σημαίνει ότι 7 στους 10 ανθρώπους είναι ενεργός στα social media. Σύμφωνα βέβαια με την έρευνα είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι χρήστες μπορεί να μην αντιπροσωπεύουν μοναδικά άτομα.

Ποιος είναι όμως ο Βασιλιάς των social media;

Αρχικά σε περίπτωση που διερωτάσαι αν είναι μια πληροφορία που θα έπρεπε να σε ενδιαφέρει, η απάντηση είναι Φυσικά και ναι! Το πιθανό κοινό σου μπορεί να είναι σε πλατφόρμες που πιστεύεις ότι πλέον δεν είναι τόσο ενεργές όσο παλαιότερα ή ότι δεν έχουν το ηλικιακό εύρος που απευθύνεσαι. Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί το Facebook! Πολλοί πρώην χρήστες που έχουν μεταπηδήσει σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν την αντίληψη ότι το facebook δεν έχει πλέον “πέραση”. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο;

Facebook

Σημειώνεται ότι η δυνητική εμβέλεια των διαφημίσεων του facebook έχει μια πτώση της τάξεως του -2.9%. Παρόλα αυτά το facebook αποτελεί μια τεράστια δυναμική για πολλές επιχειρήσεις! Tα 2 ηλικιακά γκρουπ που επικρατούν στο facebook είναι 25- 34 και 35-44 με την πλειοψηφία αυτών να είναι άνδρες (το περίμενες;).

Instagram

Στο instagram το πρώτο ηλικιακό γκρουπ είναι 25-34 και έπεται το γκρουπ των 18-24, με την πλειοψηφία αυτών να είναι γυναίκες.

Τι ευκαιρίες όμως δίνει το facebook & Instagram; Παρακάτω παρουσιάζουμε ένα success story της Vendo με τα αποτελέσματα που πετύχαμε με διαφημίσεις!

Μια ακόμα αμφιλεγόμενη πλατφόρμα είναι το Tik Tok. Αυτό που παρατηρήθηκε με την μεγάλη έκρηξη του Tik Tok ήταν η στρατηγική του story telling και μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση μέσω των βίντεο που φαίνεται να ανθίζει και στην πλατφόρμα του instagram. Η αγορά πλέον ζητάει την ταύτιση ενός brand με ανθρώπινο στοιχείο.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Tik Tok είναι ότι η δυνητική εμβέλεια των διαφημίσεων σημείωσε αύξηση της τάξεως του 28%. Εντυπωσιακό! Από διάφορες πηγές φαίνεται το ηλικιακό εύρος να κυμαίνεται ανάμεσα σε 18-35! Επειδή πολλοί επιχειρηματίες είναι διστακτικοί με αυτή τη νέα πλατφόρμα είναι σημαντικό να τονίσουμε την μεγάλη επιρροή που έχει το tiktok ως πλατφόρμα για τις διαφημίσεις! Μάλιστα υπάρχει και το hashtag #TikTok made me buy it.

Για το τέλος αφήσαμε το LinkedIn. Οι περισσότερες B2B επιχειρήσεις αναφέρουν ως no.1 πλατφόρμα το LinkedIn. Και πάλι δεν πρόκειται για κανόνα καθώς κάθε επιχείρηση είναι μια ξεχωριστή περίπτωση. 

Σημειώθηκε αύξηση 20% όπου αποτελεί σημαντικό κίνητρο!

Μια στρατηγική μάρκετινγκ πρέπει σίγουρα να απαντάει στο ερώτημα: “Σε ποια Social Media να κάνω διαφήμιση;”

Δεν είναι αναγκαίο σαφώς να περιοριστείς σε μια πλατφόρμα και αντίστροφα δεν είναι αναγκαίο να έχεις παρουσία σε ΟΛΕΣ! Less is more! Άρα πως διαλέγω πλατφόρμα/ες;

Σίγουρα οι πληροφορίες που δόθηκαν παραπάνω αποτελούν κλειδί για εσένα. Σημαντικό όμως σημείο είναι η δημιουργία μιας περσόνας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού που απευθύνεσαι. Η διαμόρφωση μιας τέτοια περσόνας βασίζεται σε απλά βασικά στοιχεία όπως δημογραφικά, ενδιαφέροντα, Hobby, τρόπος ενημέρωσης όπως ειδησεογραφικές σελίδες,  podcast κ.λπ..  και κυρίως σε ποιες κοινωνικές πλατφόρμες- social media περνάν τον χρόνο τους ! Επιπλέον κάνε έρευνα ανταγωνισμού. Δεν είναι εύκολη διαδικασία και απαιτεί χρόνο! Ερεύνησε τι κάνουν οι μεγάλοι του κλάδου σου αλλά και οι μικροί, σε ποιες πλατφόρμες έχουν παρουσία, τι διαφημίσεις τρέχουν, τι περιεχόμενο έχει περισσότερη επιτυχία! Δεν πρόκειται να αντιγράψεις ότι κάνουν όμως είναι μια κατεύθυνση για εσένα!

Θέλεις να αναπτύξεις επιτυχημένα την δική σου στρατηγική στα Social Media;

 

Αν έχεις φτάσει ως εδώ και όλα αυτά σου φαίνονται χαοτικά μην αγχώνεσαι είμαστε μόνο ένα τηλέφωνο μακριά! Επικοινώνησε μαζί μας!

Πηγές: DataReportal, NapoleonCat.