Το Performance Marketing αποτελεί μια εξειδικευμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που δίνει έμφαση στη δημιουργία leads και στην αύξηση των πωλήσεων. Αντί να χρεώνονται για τον αριθμό των εμφανίσεων μιας διαφήμισης, όπως συμβαίνει με το κόστος ανά χιλιάδα εμφανίσεων (CPM), οι marketers του Performance Marketing πληρώνονται μόνο όταν επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ωστόσο, αυτή η πρακτική δεν εφαρμόζεται πάντα πιστά στην Ελλάδα, καθώς οι Performance Marketers συχνά έχουν την ευθύνη της συνολικής εποπτείας των ομάδων και των διαφημιστικών καμπανιών.
Πώς Λειτουργεί το Performance Marketing
- Πληρωμή ανά Κλικ (PPC): Οι διαφημιζόμενοι χρεώνονται κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή τους.
- Πληρωμή ανά Εμφάνιση (PPI): Η πληρωμή πραγματοποιείται για κάθε 1.000 φορές που η διαφήμισή σας προβάλλεται σε έναν ιστότοπο.
- Πληρωμή ανά Lead: Έχει αρκετές ομοιότητες με την πληρωμή ανά κλικ και την πληρωμή ανά εμφάνιση, αλλά τα leads υπολογίζονται ως πωλήσεις ή εξειδικευμένες επαφές και όχι απλά ως εντυπώσεις ή κλικ.
- Πληρωμή ανά Πώληση: Η επιχείρηση πληρώνει μόνο όταν πραγματοποιηθεί μια αγορά μέσω των υπηρεσιών της. Συνήθως, αυτό γίνεται μέσω των ρυθμίσεων πληρωμών και των τελών συναλλαγής σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Shopify ή το WooCommerce. Ο πελάτης εισάγει τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας κατά την επιλογή προϊόντων από έναν κατάλογο που εμφανίζεται μέσω της ενσωμάτωσης του εμπορικού ιστότοπου με υπηρεσίες όπως το Stripe ή το Authorize.net.
Γιατί πρέπει να επενδύσετε στο Performance Marketing
Το Performance Marketing είναι αρκετά διαφορετικό από άλλες μορφές διαδικτυακού μάρκετινγκ επειδή οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο για τα αποτελέσματα που επιτυγχάνουν. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήσετε την προσέγγιση πληρωμής ανά κλικ (PPC) σε μια διαφήμιση στη Google η πληρωμή θα γίνει μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση αυτή και επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας. Αν η διαφήμιση δεν δεχτεί κλικ ή αν ο επισκέπτης αποχωρήσει αμέσως, δεν χρεώνεστε.
Πλέον υπάρχουν ειδικοί στον χώρο του Performance Marketing, οι οποίοι μελετούν τις διαφημιστικές καμπάνιες και κάνουν προσπάθειες για την βελτιστοποίησή τους, λαμβάνοντας ενεργά μέτρα για την απόδοση των διαφημίσεων.
Παρακολουθώντας τα αποτελέσματα των διαφημίσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν να βεβαιωθούν ότι η επένδυσή τους αποδίδει και έτσι να αποφευχθεί η σπατάλη χρημάτων σε καμπάνιες που δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση καλύπτει τόσο τις αρμοδιότητες μιας εταιρείας SEO όσο και τις υπηρεσίες διαχείρισης Social Media.
Το Performance Marketing βασίζεται στη συνδυαστική ανάπτυξη προϊόντων, την παρακολούθηση, την υποβολή αναφορών και τη βελτιστοποίηση εκστρατειών σε όλα τα κανάλια αλλά και σε όλες τις συσκευές. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες μπορούν να εστιάζουν στους υφιστάμενους πελάτες αυξάνοντας την αξία για αυτούς, αντί να εστιάζουν μόνο στην απόκτηση νέων πελατών.
Μία επιπλέον δυνατότητα που προσφέρει το Performance Marketing στα brands είναι ότι μπορούν να βρίσκουν τα προϊόντα που έχουν τις μεγαλύτερες επιδόσεις και να τα προωθούν περισσότερο στο κοινό-στόχο τους. Για να πραγματοποιηθεί αυτό, χρησιμοποιεί δεδομένα που προέρχονται από τις αλληλεπιδράσεις των πελατών με διαφημίσεις ή άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ για τη βελτίωση των μελλοντικών προσπαθειών.
Χρησιμοποιώντας αυτήν την προσέγγιση, οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών σε διάφορα κανάλια και συσκευές, αποκτώντας πολύτιμες πληροφορίες για το ποια κανάλια είναι πιο αποτελεσματικά στην επίτευξη μετατροπών.
Στο Performance Marketing για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα πρέπει να συνεργαστούν διαφημιστές, δίκτυα, οργανισμοί και εκδότες. Οι συνεργάτες προωθούν μετατροπές (πώληση ή προβολή) και ανταμείβονται με ποσοστά ή προμήθειες. Τα δίκτυα περιλαμβάνουν ιστοτόπους που φιλοξενούν διαφημίσεις, είτε πρόκειται για ιδιόκτητες πλατφόρμες είτε για ιστοτόπους ή εφαρμογές τρίτων. Υπηρεσίες όπως συμβουλές στρατηγικής και βελτιστοποίησης των διαφημιστικών καμπανιών που αφορούν το Performance Marketing παρέχονται από τα Digital Marketing Agencies. Τέλος, οι εκδότες που είναι κυρίως εταιρείες μέσων ενημέρωσης με ιστοτόπους περιεχομένου δημιουργούν έσοδα από τις διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζόμενων μέσω καναλιών μάρκετινγκ επιδόσεων, όπως το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης (SEM).
Πληρώνετε μόνο για αποτελέσματα
Η πληρωμή σε αυτό το είδος μάρκετινγκ γίνεται κατόπιν επιτυχίας αποτελεσμάτων. Αυτό συνήθως γίνεται αν η καμπάνια οδηγήσει σε μετατροπές. Έτσι, ακόμη και αν μόνο ένας από το κοινό σας πραγματοποιήσει αγορά, κρίνεται αρκετό για να μπορέσετε να καλύψετε την επένδυσή σας και να συγκεντρώσετε τα δεδομένα για μελλοντικές σας καμπάνιες.
Συμπέρασμα
Το Performance Marketing λοιπόν, αποτελεί ένα ιδιαίτερα ισχυρό κομμάτι του marketing που μπορεί να προσφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας που θα την οδηγήσουν στην ανάπτυξή της. Αν και αυτή η μέθοδος μάρκετινγκ υπάρχει εδώ και χρόνια, τώρα αρχίζει να αποκτά πραγματική δυναμική. Καθώς η ψηφιοποίηση συνεχώς εξελίσσεται και οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις να συνδεθούν με το κοινό τους με πρωτότυπους τρόπους – και το Performance Marketing βρίσκεται στην καρδιά αυτών των ευκαιριών.
Η εξειδικευμένη ομάδα της Vendo βρίσκεται δίπλα στις επιχειρήσεις και μπορεί να βοηθήσει και την δική σου επιχείρηση να αναπτυχθεί μέσα από την στρατηγική του Performance Marketing! Αρκεί να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικώς στο 2310 870266 ή μέσω αλληλογραφίας στο info@vendoadv.gr