Digital Marketing

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στα Social Media?

Σε καλωσορίζουμε σε ένα ακόμα Blog, με μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχει κάθε επιχειρηματίας που σκοπεύει να μπει στον κόσμο της διαφήμισης. Δεν σκοπεύουμε να σου απαντήσουμε με ένα νούμερο γιατί δεν είναι τόσο απλό! Φαντάσου τον προϋπολογισμό σου σαν μια βόλτα με τρενάκι με στροφές, ανόδους και καθόδους! Έτσι ακριβώς είναι ο μεταβαλλόμενος κόσμος του κόστους. Προσδεθείτε, η βόλτα με το τρενάκι πρόκειται να ξεκινήσει και να εξερευνήσετε παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος!

H Επιλογή της πλατφόρμας επηρεάζει άμεσα τον προϋπολογισμό και το κόστος σου. Το διαφημιστικό κόστος θα διαφέρει στο Facebook, στο Instagram, στο Tik Tok στο LinkedIn κ.λπ. Για παράδειγμα το κόστος ανά κλικ σε μια διαφήμιση που προβάλλεται στο facebook μπορεί να κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 0.15 ευρώ σε αντίθεση με το LinkedIn που ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 1 ευρώ. Άρα, αν ξοδέψεις 1 ευρώ σε διαφήμιση θα πάρεις περίπου 6 κλικ στο Facebook ενώ στο LinkedIn μόλις 1 κλικ.

Οι στόχοι της διαφημιστικής καμπάνιας. Οι στόχοι εκτείνονται σε κατηγορίες όπως τα κλικ που οδηγούν στον ιστότοπο ή Lead genaration δηλαδή εύρεση νέων πελατών ή η αναγνωρισιμότητα του brand όπου επηρεάζουν σημαντικά το κόστος. Προς επίρρωση των παραπάνω, μεγαλύτερο κόστος κατά μέσο όρο έχει μια καμπάνια lead genaration που έχει ως στόχο την δημιουργία ενδιαφέροντος νέων πελατών για προϊόντα ή υπηρεσίες από μια καμπάνια traffic που στοχεύει την αύξηση της επισκεψημότητας στον ιστότοπο.

Ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείσαι και το επίπεδο ανταγωνισμού του εν λόγω κλάδου μπορεί να επηρεάσει το κόστος. Οι κλάδοι με υψηλό ανταγωνισμό ενδέχεται να έχουν υψηλότερο κόστος διαφήμισης.

H Εποχή του έτους. Το κόστος των διαφημίσεων μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τις εποχές και τα γεγονότα για τον εκάστοτε κλάδο. Το κόστος διαφήμισης τείνει να εκτοξεύεται κατά τις περιόδους υψηλών αγορών, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, όπως επίσης και τη περίοδο των Χριστουγέννων. Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνεται η εξέλιξη του μέσου CPC δηλαδή του κόστους ανά κλικ στην Ευρώπη για το 2023.

Η γεωγραφική θέση έχει ζωτικό ρόλο στον καθορισμό του κόστους των διαφημίσεων. Οι τιμές για την προβολή της διαφήμισης ανά 1.000 ατόμων (CPM) κυμαίνονται ανάλογα με τη χώρα, από $1.66 σε ορισμένες περιοχές έως και περίπου $14 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Άρα αν επιλέξεις εξωστρέφεια στην στρατηγική σου πρέπει να γνωρίζεις ότι οι τιμές διαφέρουν στο εξωτερικό. Παρακάτω βλέπουμε το CPM ανά χώρα, δηλαδή πόσο κοστίζει η προβολή διαφήμισης ανά 1.000 άτομα.

 

Η ποιότητα της διαφήμισης, το εικαστικό και η αλληλεπίδραση των χρηστών με αυτή. Αυτοί οι παράμετροι παίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της αποτελεσματικότητας και του κόστους των διαφημίσεων. Καθώς επίσης το κόστος και το είδος των υπηρεσιών ή προϊόντων που πουλάς! Για παράδειγμα διαφέρει αν τα προϊόντα σου είναι Low Cost π.χ. κοσμήματα και απευθύνεσαι σε ένα ευρύτερο κοινό απο τα να έχεις High Cost κοσμήματα με πολύτιμους λίθους και η στόχευση σου να απαιτεί πιο συγκεκριμένη προσέγγιση. Συμπερασματικά το κοινό σου είναι ένας ακόμα παράγοντας  που συμβάλλει στην διαμόρφωση του κόστους.

Είναι ζωτικής σημασίας να αναγνωρίσουμε ότι δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε όλους και άρα δεν υπάρχει μία μοναδική απάντηση στο ερώτημα ‘Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στα Social Media?’. Η αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους μοναδικούς στόχους, τον κλάδο και το κοινό κάθε επιχείρησης. Η τακτική παρακολούθηση και προσαρμογή της στρατηγικής διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με βάση τα δεδομένα απόδοσης μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ κόστους και επιθυμητών αποτελεσμάτων.

Στη Vendo, καταλαβαίνουμε ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι δεν υπάρχει μια μαγική συνταγή που ταιριάζει σε όλους. Και αυτό είναι το κομμάτι που εστιάζουμε.

Αν έχεις φτάσει ως εδώ κλείσε ένα ΔΩΡΕΑΝ ραντεβού για την επιχείρηση σου! Επικοινώνησε μαζί μας!

Πηγές: Διάγραμμα 1Διάγραμμα 2